La-Love In The Houz

La-Love In The Houz
Mencari Cinta Yang Hakiki

Fe-Friendship Journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Fa-Follow Me

Pa-Pages

Tuesday, March 1, 2011

Gara-gara berjogging :P

Petang tadi angin xberapa baik... bukan angin yg sepoi-sepoi bahasa tu...tapi angin saya...heee~ 

Jadi saya terfikir nak lari laju-laju beribu-ribu KM... andaian jela...mestila mustahil saya nk buat kan dgn badan saya yg dah x 'fit' ni... 

So yg mampu dan mustahil pegi jogging petang kt Taman Bulatan kt Miri ni... Nak tau ke berapa round saya dpt buat? 2 round tp cuma JALAN KAKI je yg mampu saya buat... Eh! jangan cakap saya xcuba lari / jogging ya... saya cube tapi bertahan 1/4  round je... Sebab saya stop adalah kerana saya rasa mcm dah xboleh bernafas tau... Saya takut n berdebar-debar takut pengsan kt trek jogging ni mana ada orang larat angkat kan... 
Terus saya jalan semula untuk sampai ke 'garisan penamat' atau pun nama lain tempat parking kereta utk saya balik...heee~

Tetapi...
Nak dekat sampai garisan penamat lutut saya mcm dah lemah n jantung makin laju... Cemas?Mestila saya ni lagi cemas, cuak semua ada... Saya xpernah rasa sakit kepala macam nk meletup, sakit dada macam nak berhenti berdenyut, pinggang macam nak tercabut, lutut longgar menggeletar N rasa nk termuntah sangat2... Nak ingatkan ya saya cuma jalan kaki 13/4 dan lari 1/4 round jelaa!! Kenape teruk sangat kesakitan saya...??Memang rasa mcm nak nangis isk isk... :'( (tp saya xnangis la sbb saya tau malu sikit hehehe...) Sbb terlalu sakit nk cool down pun xdapat... Terus je duduk dalam kereta minum air mineral banyak2... 

Sekarang ni saya masih lagi tertanya2 apa symptom yg saya dapat td...? 
Antara kemungkinan yg saya dan Chip terfikir: 
1) Chip : Awak selalu bangun lambat dan selalu skip breakfast sbb bangun lambat makanan lunch dah siap...
2) Anne : Bukan sbb tu je... Saya terlampau jarang exercise dan xde stamina lagi...
3) Kurang minum air suam dan banyak minum air manis... (tp kalau byk minum juice ok x?) ;)
4) Terlampau malas dan xaktif bergerak sbb asyik duduk tengok TV dan online sambil mengunyah tidbits...
5) Kurang ambil udara segar sbb asyik duduk dalam rumah, kalau keluar pun duduk dalam kereta... of course xboleh bukak tingkap sbb udara dicemari asap kereta pulak... :'(
6) Banyak stress kan diri fikir masalah dan perkara remeh-temeh pun sibuk nak fikir haishhh... Contohnya? Wahh nak details ya korg ni! Remeh-temeh mcm nak masak apa, nak buat apa, nak makan apa, nak pakai baju apa pun kadang2 boleh stress... heee~

Nanti bila dah dapat link2 or info symptom saya ni saya share ok ;)

No comments:

Post a Comment