La-Love In The Houz

La-Love In The Houz
Mencari Cinta Yang Hakiki

Fe-Friendship Journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Fa-Follow Me

Pa-Pages

Tuesday, March 1, 2011

Chef : Tema masakan kampung

Permulaan yang baik hari ni... Bangun pagi and have a good sweet breakfast Chip buat... hehehe... Thanks ya! You made my day... ;) 

Then pegi pasar, nenek laki chip pesan suh belikan sayur, banana n papaya... Tapi dh sampai sana xde plak betik yang diidamkan nenek jadi ktrg beli la mango utk gantikan papaya tu... And the rest ktrg shopping sayur2an : Pak Choy, kacang buncis, taugeh, ulam Raja dan tauhu... 

Auntie2 kt pasar giler friendly ngan ktrg tp satu je dorg sume cakap bahasa Cina ngan ktrg... hehehe~ 
Dahla kulit saya xberapa nak cerah tp masih ada nampak mcm Chinese girl ke?hehehe... xpela... memandangkan ktrg pun xfaham ktrg pun cakap la dengan auntie tu ; "Mangga satu kilo berapa?" hehehe... Respond auntie? Gelak sbb salah sangka ingat ktrg Ah Moi...

Sampai rumah terus cuci2 sayur n bungkus simpan except taugeh n tauhu... Hari ni nk goreng sayur taugeh with tauhu dan Ikan Temenung Bersalut Tepung Special... Kenapa special? sbb saya selalu marinade lauk-pauk dgn bahan yg variety sampai saya pun dh lupa apa saya letak hahahaha... Kire limited edition la masakan saya ni... :p hihihihi...

Reaksi nenek laki tiap kali saya masak ialah ulang-alik masuk dapur 'amek bau' hahahaha... Comel je... excited la tu nak makan... hihihi... tapi saya pun syok jugak nak masak kalau ada orang excited nak makan...     Apapun, saya letak jugak la gambar menu saya hari ni... utk korg nak terliur masakan kampung... heeee~

Ikan Temenung Bersalut Tepung Special, Taugeh Goreng Tauhu, Telur Dadar Mayo and 
Sambal Belacan Bilis Ulam Raja. 

Jom Makan ! ! !

No comments:

Post a Comment